top of page
Search

דיבור עצמי

Updated: Dec 8, 2023

דיבור עצמי הוא מה שאנחנו אומרים לעצמנו או לאחר, אנחנו למעשה משתמשים בטכניקה הזו כל הזמן עם או בלי מודעות, אחד מהכלים שאני נותן ללקוחותיי הוא לימוד שליטה על הטכניקה הזו, ושימושה בצורה הנכונה, שכן הוכח מחקרית שישנו קשר ישיר בין מה שאנחנו אומרים לעצמנו להצלחה שלנו בביצוע.


במהלך שיח שלי עם ספורטאים כחלק להכנה לפני תחרות עלה מכנה משותף שהתבטא בחרדה סומטית: סממנים פיזיולוגיים כגון רעידות, זיעה, כאבי בטן, וכו.


במהלך השיח הגענו למסקנה שהגוף עושה את כל הפעולות הללו מכיוון שהוא מזהה שאנחנו צריכים להיות בביצוע מיטבי, ואנחנו צריכים לתת לו לעשות את שלו על מנת לעזור לנו.





דיברנו על תחושת ההקלה הנעימה כאשר אנו חשים בהודייה, לגוף שלנו, לעצמנו, כאשר למעשה אנחנו צריכים להוקיר תודה על כך שהגוף עושה ככל שביכולתו על מנת לעזור לנו, ועל כן הספורטאים יצרו ביחד את המשפט, אותו תליתי להם בחדר הלבשה, אותו הם יגידו בהתכנסות הקבוצתית, לפני כל תחרות.


כמובן שכל דיבור עצמי חייב להיות מותאם לספורטאי ולסיטואציה, שכן אם המכנה המשותף היה חרדה קוגניטיבית ("אני לא מרגיש מוכן", "אני הולך להפסיד", "היריב הזה חזק ממני"..) המשפט היה אחר, ולכן חשוב להתאים את המשפט לסיטואציה שבאה לידי ביטוי בשטח.


מרגישים שאתם צריכים עזרה בשליטה על החרדות הסומטיות שלכם?

קודם כל בקרו בתוכנית הסומטית שבניתי (נמצא בדף הראשי באתר)

וצרו איתי קשר-0525942933

או כאן: pniniyoav@gmail.com

שיחת הכרות חינם.






11 views0 comments
bottom of page