top of page
Search

ביטחון עצמי - תוכנית אימונים מנטלית שנתית

Updated: Apr 20

תוכנית זו היא תוכנית כללית, כמובן שבמידת הצורך ייעשו אי אלו התאמות לצורכם האישי של המבצעים, כמו כן טכניקות מסוימות ופירוט נוסף  לא נכתבו מתוקף הגנה על זכויות יוצרים, האם בגלל שהתוכנית היא תוכנית לחרדה קוגנטיבית לא יינתן טכניקות בנושאים אחרים? כמובן שלא.


טרום עונה:

שבוע 1-4: להעריך את רמות הביטחון העצמי הנוכחיות באמצעות ראיונות, שאלונים ותצפית. ישיבה עם הצוות של הלקוח על מנת להכיר אותו מבחוץ (הסכמתו של הלקוח) קביעת מטרות ברורות וניתנות להשגה בספורט של הלקוח, וקביעת מטרות גם לחיים שמחוץ לספורט.


שבוע: 5-8: הצגת טכניקות דיבור עצמי חיובי ותרגילי מיינדפולנס לניהול מחשבות שליליות, ונוכחות ברגע הנוכחי. תחילת רישום יומן כדי לעקוב אחר ההתקדמות ולזהות דפוסים. לאחר תהליך זה מתחילים לשלב טכניקות אלו מחוץ לספורט.


מהלך העונה:

שבועות 9-12:


פיתוח מיומנות התמקדות בפעילויות בניית מיומנויות המותאמות לספורט של הלקוח. תחילת יישם טכניקות הדמיה וחזרה מנטלית בזמן לחץ כדי לשפר את הביטחון בביצועים.


שבועות 13-16: הצג טכניקות הרפיה וניהול מתחים כדי לשפר את המיקוד תחת לחץ. סיכום על מה שהושג עד כה.


שבועות 17-20 רוטינה: יישם שגרות וטקסים כדי לשפר את הביטחון העצמי וההכנה המנטלית לפני תחרויות ולחיים.

שילוב של כל הטכניקות המנטליות שנרכשו בפועל בשעת לחץ. משוב ביצועים והערכה להמשך בספורט ומחוץ לספורט.


שבוע 21-24 ניתוח ווידאו ניתוח ווידאו מביצועים תחת לחץ ואימונים, וניתוח מנטלי ביחד עם הלקוח על מה שקורה אצלו מחוץ לספורט ומה אפשר לקחת מזה לתוכו.


שבוע 25-28: רוטינות בזמן ביצוע, תרגיל הסטופר על מנת לעבוד על ריכוז.


שבוע 29-32: רוטינות לאחר ביצוע, עבודה עם קלפי ההערכה.


שבוע 33-36: בלייזפוד


מאני טיים:

שבוע 37-40:


על ידי השוואה בין תחילת עונה לסוף עונה בכל מיני פרמטרים שנקבעו מראש אנחנו רואים התקדמות, ובכך מעלים את הביטחון ברגע האמת, כתיבת הסיפור המושלם.


שבוע 41-44:


חגיגת ניצחון על מנת להעריך את הנצחונות הקטנים, חוגגים כל מדד בו הרגשנו וראינו שהשתפרנו. מדדי התחדשות-חלונות התאוששות "בכפייה" מביצוע לביצוע כדי לאפשר להתחדש לקראת הישג שיא.


שבוע 45-48:

בחירתו של הלקוח: הלקוח בוחר באיזה טכניקה מנטלית הוא רוצה להתמקד השבוע בזמן ביצוע תחת לחץ ובחיים, ואני מנתח איתו ביחד.


שבוע 49-52 סיום ורפלקציה.

9 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page