top of page
Search

איך אני מפסיק להיות יו-יו, ואיך אני הופך להיות זה שמשחק בו?.

Updated: Dec 8, 2023

הקהל יוצא נגדי ושורק לי בוז, התקשורת מתנכלת לי, אני מרגיש שכל העולם נגדי, ובפעם הבאה, שאני אצליח, זה יתהפך, כולם ימחאו לי כפייים, התקשורת תריע לי, אני אהיה על גג העולם, אבל האם כל הדברים האלה באמת יקרו לי? ואם לא, אז למי?.


הרבה פעמיים הרגשות של מבצעים/ות יכולות להיות מאוד תנודתיים, מצד אחד אני מרגיש שמחה גדולה כשאני מקבל פידבקים חיוביים מהסביבה שלי, מצד שני אני מרגיש עצב נורא גדול כאשר הסביבה שלי מבקרת אותי, וככה אני חי משבוע לשבוע, ועובר מלמעלה למטה, כמו יו-יו חסר שליטה על רגשותיו, האם זו הדרך שאתם תרצו לחיות בה עד סוף הקריירה שלכם?, האם זו ההרגשה שתרצו להסתובב איתה?.










“ תנסו לדמיין אדם שמשחק ביו יו ותשאלו את עצמכם: מי אני מביניהם בתמונה הזו? המטרה המרכזית שלי עם לקוחותיי היא שבכל רגע נתון אתם תהיו האדם שמחזיק ביו-יו.”

אם התשובות לשאלות בפסקה למעלה היא לא, ונמאס לכם לשחוק את הבריאות הנפשית שלכם, הגעתם למקום הנכון, הגיע הזמן לעשות את ההפרדה הזו, לשנות את הנוסחא, הם לא מוחאים כפיים לי, אלא לחלק אחד בי, אבל יש בי עוד חלקים לא?, התקשורת לא מתנכלת לי, היא מתנכלת לדמות אחת ממני, מתוך עוד המון דמויות שמרכיבות אותי, וזה מה שפסיכולוגיה של הביצוע באה לעשות. תנסו לדמיין אדם שמשחק ביו יו ותשאלו את עצמכם: מי אני מביניהם בתמונה הזו?, המטרה המרכזית שלי עם לקוחותיי היא שבכל רגע נתון אתם תהיו האדם ששולט ביו-יו.


אני סומך על כל החלקים שבי, כשאצטרך הם יהיו שם בשביל הספורטאי.


הרבה מבצעים ומבצעות בונים על כך שכאשר הם יעבדו קשה, יאמינו בעצמם, ההצלחות יבואו, אנחנו נהיה חכמים יותר מכך.

אם המבצעים שלנו צריכים לעבוד כל כך קשה, ממש כמו מכונה, מאיפה המכונה הזו צריכה לקבל את הדלק שלה?, מהאדם!.

הרי יהיו ימים שתרגישו שלא ילך, שתרגישו כאילו "זה לא היום שלנו", וכאן טמונה הבעיה, זה אולי לא היום של המכונה שלכם, אבל כאן נכנס האדם, האישיות, וזה בהחלט יכול להיות היום שלו, בעזרת הדרך המשותפת שאעשה עם לקוחותיי, כשהיו יו יירד למטה, הם יהיו שם כדי להרים אותו שוב למעלה.


“וכן, אני יודע שזה לא מקובל לרשום את זה כשאתה מנסה לשווק את עצמך, אבל יהיה ימים שזה לא יעבוד .”

רגע אז יואב מה אתה אומר לי בעצם?, שאתה תיקח אותי לפסגות שתמיד חלמתי עליהם?, שמהרגע שנתחיל לעבוד ביחד כל הבעיות, הפחדים, המנטליות, הכל ינסוק לשמיים?, שאני תמיד ארגיש טוב עם עצמי לא משנה מה?, אממ..לא, עוד לא מצאתי נוסחאות קסם, יהיו ימים רעים, יהיו ימים שתפסידו, יהיו ימים של כשלונות, של באסה ,וכן, אני יודע שזה לא מקובל לרשום את זה כשאתה מנסה לשווק את עצמך, אבל יהיה ימים שזה לא יעבוד, אני כן מבטיח שאתם לא תהיו לבד שם, אני כן מבטיח שיהיו לכם את כל הכלים כדי להתמודד עם הימים האלה בצורה הכי בריאה לנפש שלכם, רק כדי לחזור, ולנסות שוב. כי ווינר אמיתי הוא אחד שלא מפסיק לנסות.


יואב פניני-פסיכולוג של אנשים וביצועים.

פגישת הכרות-חינם

0525942933

או כאן: pniniyoav@gmail.com

18 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page